Teknoloji

Tesla, Tahminleri Aşan 24,3 Milyar Dolarlık Gelir Açıkladı!

Dev şirket Tesla, 2022’nin dördüncü çeyreği için Wall Secret gelir varsayımlarını geçti. Analistler, Yahoo Finance verilerine göre Tesla’nın yaklaşık 24,2 milyar dolar kazanmasını bekliyorlardı. Dünya devi Tesla, geçen yılın dördüncü çeyreğine göre %37, bir önceki çeyreğe göre ise %13 artışla yılı 24,3 milyar dolar ciro ile kapattı.

Dev elektrikli araç üreticisinin bankadaki geliri üçüncü çeyrekte 3,3 milyar doların altında kalırken, dördüncü çeyrek sonunda serbest nakit akışı 1,4 milyar dolara ulaştı.

Tesla’nın araçlarında indirim yapması ve fiyatlarını düşürmesinin ardından yatırımcılar brüt kar marjları arıyordu. Tesla genel olarak çeyreği %16 işletme marjı ile kapattı ve otomotiv brüt kar marjı %25,9 ile son beş çeyreğin en düşük rakamı oldu.

Özel sermaye şirketi Patriarch Organization’ın CEO’su Eric Schiffer, Ocak ayındaki fiyat indirimlerine atıfta bulunarak TechCrunch’a şunları söyledi: Görünüm, talepte bir miktar daralma gösteren son ilk çeyrek hareketlerine bağlı olmaya devam edecekSchiffer, 2023’ün ilk çeyreğinde marjların daha kötü görünebileceğini söylüyor. Tesla şirket yönetimi daha çok faaliyet marjlarına odaklandı ancak aynı zamanda dev şirket, kısa vadeli otomotiv marjlarının fiyatlardaki düşüşten ve genel enflasyonist durumdan etkileneceğini kabul etti. çevre.

Çarşamba günü faiz tartışması sırasında Tesla’nın baş finans sorumlusu Zachary Kirkhorn şunları söyledi: İşin diğer alanları ve özellikle araç işinden daha hızlı büyüyen enerji işi daha önemli hale geldikçe, burada ağırlıklı olarak kaldıracı kullanmaya ve genel giderlerimizin verimliliğini artırmaya odaklanıyoruz.diye ilan etti.

Fiyatlar düşer düşmez Tesla’ya talep daha da arttı

Şirketin fiyatları düşürmesinin ardından Ocak ayının Tesla tarihinin en güçlü talebini gördüğünü söyleyerek paniğini dile getiren CEO Elon Musk, “Aslında talep üretimi aşıyor” şeklinde bir açıklama yaptı.

Bu ayın başlarında dördüncü çeyrekte 405.278 araçlık rekor teslimat bildiren otomobil üreticisi, üst üste üçüncü çeyrek için Wall Street tahminlerini hala kaçırdı. Bir kez daha, 2022’de 1,3 milyon araç teslimatı da otomobil üreticisi için bir rekordu, ancak bu sayı Tesla’nın yıllık %50 büyüme ve 1,4 milyon teslimata ulaşma hedefiyle uyuşmuyor.

Çarşamba günkü ilgi daveti sırasında Musk, Tesla’nın üretimi olabildiğince hızlı büyütme ve 2023 yılına kadar 1,8 milyon arabaya ulaşma potansiyeline sahip olduğunu söyledi, “2021’in başlarında sürmeye başladığımız %50 YBBO hedefi doğrultusunda.” Bu, bir milyon arabaya ulaşmak anlamına geliyor, ancak Musk piyasa belirsizliği göz önüne alındığında temkinli.

Dünya devi Tesla, ortalama satış fiyatlarının “uzun yıllardır genel olarak düşüş eğiliminde olduğunu” ve Tesla’nın yılda birkaç milyon araba satan bir şirket olmak için “uygun fiyatta” önceliği hedeflediğini itiraf etti.

“Bir Tesla arabası satın almak isteyen pek çok kişinin parası buna yetmez. Dolayısıyla bu fiyat değişiklikleri, ortalama tüketici için gerçekten bir fark yaratıyor.” “Fiyat gerçekten önemli” diyen Musk, amacı desteklediğini de sözlerine ekledi.

Tesla, çeşitli değişiklikler yapacağını açıkladı

Musk, fabrika verimlilikleri, tedarik zincirinin daha yumuşak kontrolü ve hatta bu yıl Berlin ve Austin’deki yeni gigafabrikalarda üretim artışında kendini gösterecek tasarım değişiklikleri gibi maliyet kontrol önlemleri üzerinde çalıştığını açıkladı.

Ayrıca Musk, bu haftanın başlarında Tesla’nın bir pil hücresi tesisi ve bir yarı kamyon fabrikası inşa etmek için Nevada gigafactory’sine 3,6 milyar dolar daha yatırım yapmayı planladığını bildirdi. Musk, şirketin Panasonic gibi üçüncü taraf pil hücresi üreticilerine de güveneceğini kaydetti. Pil hücreleri açısından, şirketin uzun vadeli hedefinin “1.000 gigawatt-saatten fazla dahili olarak üretilmiş pil elde etmek” olduğunu da belirtti.

Kirkhorn, Ürünlerimizin ileride fiyatlarının ne olacağını göz önünde bulundurarak satın alınabilirliği artırmak için bu teşvikleri de kullanmak istiyoruz.ABD’de üretilen ve ABD’den veya serbest ticaret anlaşması ülkelerinden tedarik edilen akü aksamına sahip araçlara yönelik KONUT vergi teşviklerinin de Tesla’nın fiyatlarını düşürmesine yardımcı olabileceğini sözlerine ekledi.

Diğer otomobil üreticilerinin yaklaşmakta olan sakinliği ve artan rekabetiyle karşı karşıya kalan otomobil üreticisi Tesla için araç maliyetlerinin düşürülmesi gereklidir ve bir zorunluluk olacaktır.

Tesla ayrıca “özerklik, elektrifikasyon ve enerji çözümlerine” odaklanmaya devam ettiğini bildirdi. Dev şirketin güç depolama kolu, 2022’yi şimdiye kadarki “en yüksek düzeyde” dağıtımla tamamladı. Güç depolama dağıtımları, 2021’in 4. çeyreğine kıyasla %152 artarak 2,5 GWh’ye yükseldi ve 2022’de toplam 6,5 GWh oldu. Tesla, depolama yapay öğelerine olan talebin “tedarik kabiliyetini aştığını” söyledi, bu nedenle Tesla, Lathrop’taki 40 GWh Megapack fabrikasında üretimi artırdığını söyledi , Kaliforniya, talebi karşılamak için.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort